Partnerzy serwisu:
Pasażer

„Chopin” będzie dłuższy. Ma być łatwiej o miejsce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-09-2025

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
„Chopin” będzie dłuższy. Ma być łatwiej o miejsce
fot. MS
Nocny pociąg IC Chopin z Monachium do Warszawy bywa przepełniony. To spory problem także dla podróżujących w relacjach krajowych. Rozwiązaniem ma być wydłużenie składu o dodatkowy wagon.

Jedno ze stosunkowo tanich połączeń pomiędzy Warszawą a Krakowem zapewnia międzynarodowy pociąg IC „Chopin” do Monachium przez Ostrawę i Wiedeń. Wyjeżdża on z polskiej stolicy wieczorem, a w kierunku przeciwnym zapewnia dojazd na godziny poranne. Na odcinku krajowym skład zatrzymuje się w Opocznie Płd., Włoszczowie Płn. i Krakowie Głównym, a dalej także w Oświęcimiu, Czechowicach-Dziedzicach i Zebrzydowicach. Od września wyznaczono też dodatkowy postój w Miechowie.

Trudniej podróżować z mniejszych miejscowości

Do naszej redakcji docierają sygnały o dużych problemach w zakupie biletu na ten kurs. Są one związane z wysoką frekwencją, a problem ten jest dotkliwy zwłaszcza dla mieszkańców mniejszych miejscowości na trasie. Tam nie zatrzymują się bowiem droższe, ale często oferujące wolne miejsca pociągi EIP (Pendolino).

– Pasażerowie z Krakowa mogliby jechać Pendolino, a „Chopinem” – pasażerowie ze stacji pośrednich. Wtedy korzystaliby z miejsc siedzących – pisze nasz Czytelnik. Postuluje on obniżenie ceny za przejazd pociągiem EIP, co miałoby zachęcić mieszkańców Krakowa do wyboru kursu najwyższej kategorii.

PKP Intercity: Miejsc w pociągu będzie więcej

Choć rozwiązanie to nie zostanie wdrożone, przewoźnik zapewnia, że zdaje sobie sprawę z problemu. – Połączenie „Chopin” na odcinku Kraków – Warszawa cieszy się dużym zainteresowaniem – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity. Już w najbliższym czasie korzystający z niego pasażerowie mają odczuć pewną poprawę.

– Od 1 września zaplanowaliśmy wydłużenie pociągu o dodatkowy wagon w relacji międzynarodowej – zapowiada nasz rozmówca. Czas przejazdu z Warszawy do Krakowa pozostanie nieco dłuższy niż pociągami EIP, różnica będzie wynosić jednak tylko kilkanaście minut. Znacznie dłużej trwa podróż innymi pociągami kategorii IC kierowanymi trasą przez Kielce i Radom.

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij